Fizjoterapia uroginekologiczna

Poprzez manualną pracę terapeuty wdrażaną zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz ciała, przywrócić
możemy stabilizację tkanek i dzięki temu wyeliminować bądź zmniejszyć ilość zgłaszanych objawów
przez pacjenta.

Jak możemy pomóc?

Fizjoterapia uroginekologiczna jest specjalnością fizjoterapii, mająca na celu leczenie i zapobieganie różnym zmianom i napięciom dna miednicy. Głównym celem fizjoterapii uroginekologicznej jest nauka świadomości własnego ciała – utrwalając prawidłowe wzorce ruchowe oraz nawyki. Podczas terapii bazuje się na ćwiczeniach korygujących pracę mięśni dna miednicy, które poprawiają ukrwienie i elastyczność tych struktur.

Fizjoterapia uroginekologiczna skierowana jest głównie do kobiet, które chcą zmniejszyć ból porodowy, złagodzić jego skutki, powrócić do formy po porodzie. Często położne zwracają dużą uwagę na to, aby kobieta sama lub przy pomocy partnera po  36 tygodniu ciąży wykonywała masaż krocza ,w celu uniknięcia jego uszkodzeń w czasie porodu. Zachęcają także do nauki świadomej relaksacji mięśni, parcia czy przyjmowania pozycji porodowych. W zależności od wystąpienia jakichkolwiek objawów, 4-6 tygodni po porodzie zalecana jest kontrola u fizjoterapeuty, aby móc dokonać oceny stanu pacjentki. Badana jest wtedy siła mięśni dna miednicy, ich wytrzymałość, powłoki brzuszne oraz ogólna postawa ciała pacjentki, która mogła być zaburzona podczas całego okresu ciąży.

fizjoterapia uroginkologiczna Fizjo Clinica

Typowymi schorzeniami, z którymi mogą do nas zgłosić się pacjentki jest :

• ból dna miednicy
  • ból przy stosunku seksualnym
  • nietrzymanie moczu
  • terapia blizny po cesarskim cięciu
  • wzmożone napięcie w obrębie dna miednicy
  • terapia ma znaczenie w procesie leczenia niepłodności
  • brak ruchomości w macicy
  • zrosty po przebytych operacjach
  • ból kości ogonowej
  • ból okolic miednicy oraz odbytu