Osteopatia kobiet w ciąży

Osteopatia jest jedną z metod na pokonanie bólu i dyskomfortu w ciąży. Doskwierający ból
kręgosłupa, trudności w oddychaniu, przeciążone stawy i ból kończyn dolnych - to dolegliwości, które
zna większość kobiet spodziewających się dziecka. W takich sytuacjach warto udać się do osteopaty,
podczas gdy zażywanie farmakoterapii nie jest wskazane.

Jak możemy pomóc?

W organizmie ciężarnej kobiety, bardzo często pojawiają się naturalne zmiany fizjologiczne, w skład których wchodzi zaburzenie układu trawiennego ,układu hormonalnego oraz narządu ruchu. Występowanie tego typu zaburzeń, sprawia, że nagle zaczynają pojawiać się dolegliwości bólowe co skutkuje gorszym samopoczuciem pacjentki. W związku z rozwojem płodu w brzuchu przyszłej mamy, możemy zaobserwować przesunięcie się narządów wewnętrznych, które mogą wywołać uczucie zgagi lub zakłócić funkcjonowanie układu trawienia. Zauważyć możemy także, przesunięcie środka ciężkości ciała, skutkujące zmianą krzywizn kręgosłupa. Nierzadko spotkać możemy się także z mocno napiętą okolicą szyi i karku, a także bardziej niż zwykle zaokrąglonymi plecami, przez powiększający się brzuch przyszłej mamy. W przebiegu ciąży w organizmie kobiety zachodzi szereg naturalnych zmian fizjologicznych. Dotyczą one między innymi układu hormonalnego, trawiennego oraz narządu ruchu. Wszystkie te zmiany mogą być źródłem zaburzeń funkcjonowania organizmu, co często skutkuje pojawieniem się dolegliwości bólowych czy gorszym samopoczuciem.

osteopatia kobiet w ciąży Fizjo Clinica
osteopatia kobiet w ciąży Legionowo

Charakterystyczne schorzenia to:

• drętwienia kończyn
  • refluks
  • zaparcia
  • przygotowanie do porodu
  • bóle głowy
  • puchnięcia nóg
  • bóle miednicy
  • wydęcie jamy brzusznej
  • zaburzenia postawy